Criminaliteitspreventie : 7u = 7 kredietpunten

 

Jaarlijks lijdt de sector transport en logistiek meer en meer schade door criminaliteit. Deze schade ontstaat door diefstal van voertuigen, lading en goederen uit loodsen of vrachtwagens. Ook treedt er schade op door fraude en vandalisme. In de praktijk blijkt dat ondernemingen geen tot weinig maatregelen nemen om criminaliteit te weren, terwijl de kans om met criminaliteit in aanraking te komen groot is.

De training criminaliteitspreventie verhoogt het veiligheidsgevoel en vergroot de bewustwording omtrent criminaliteit op de weg.

Deze Code 95 cursus geeft beroepschauffeurs handvaten aan het voorkomen, herkennen en omgaan met criminaliteit. 

EHBO : 7u = 7 kredietpunten 

Meer dan 80% van de Vlamingen biedt géén eerste hulp wanneer ze vlak naast zich iemand zien bezwijken aan een hartstilstand (buiten het ziekenhuis). Weet jij wat te doen bij een ongeval of in een noodsituatie? 

 

Goede Gezondheid : 7u = 7 kredietpunten

Tijdens de training 'Goede Gezondheid' krijgt de chauffeur inzicht in de beroepsrisico’s, de oorzaken van bedrijfsongevallen en hoe deze te voorkomen zijn. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere: gezonde voeding, alcohol/drugs en medicijnen, vermoeidheid, stress, burn-out, voorkomen van ongevallen, rugproblemen...

 

Imago van de onderneming : 7u = 7 kredietpunten

Ontdek tijdens deze training de invloeden en effecten van communicatie op jezelf, je omgeving en je bedrijf. Leer hoe kleine wijzigingen in de manier van communiceren een grote impact kunnen hebben op het beeld dat klanten, collega’s  of buitenstaanders van jou en je organisatie hebben.

In deze digitale wereld lijkt communiceren meer dan ooit zeer eenvoudig, maar het tegendeel is waar. Door de vele beschikbare kanalen is communicatie zelfs ingewikkelder geworden. Net door zijn eenvoud en vluchtigheid  (lees: beperkingen) is een correcte interpretatie zeer moeilijk, wat een potentieel gevaar betekent voor het imago van uw onderneming.

Op welke manier ga je om met een moeilijke of veeleisende klant? Kun je een ontevreden klant terugwinnen? Het hangt allemaal af van je vermogen om te luisteren en jezelf aan te passen.

Als vrachtwagenchauffeur krijg je tijdens deze zeer interactieve dag heel wat tips en tricks mee op basis van realistische scenario’s en open gesprekken.